Tuna-Attmars församling

- en församling med många medlemmar i Svenska kyrkan. Här kan stora såväl som små träffas i våra olika samlingsforum, barn- och ungdomsverksamhet samt dagträffar.

Församlingsherde till Tuna-Attmar och Stöde pastorala område

Under 2024 går Tuna-Attmar församlings kyrkoherde Birgit i pension. Nu söker vi hennes efterträdare.

Ny organisation för vår församling

Stiftsstyrelsen beslutande 29 september 2022 att vår församling tillsammans med sju andra församlingar skall bilda Medelpads södra pastorat, för att samverka. Detta träder i kraft 1 januari 2025.

Komminister 100 %

Ledig plats att söka i natursköna Matfors, 2 mil väster om Sundsvall, mitt i Sverige.

Säsongsarbete och sommarjobb

Ansökningstiden för årets säsongsanställningar och sommarjobb på våra kyrkogårdar har nu gått ut.

Handläggning pågår.

Pratbubblan

Matfors Servicehus Fredagar udda veckor kl. 16.00-18.00 Underhållning. Hemlig gäst. Andakt. Fika. Välkommen hälsar Tuna-Attmars församling och Ulla-Britt Lagergren med medarbetare.

Fredagsträff

Varannan fredag, jämna veckor, kl 13.00-15.00 Gemenskapsträff i Lillkyrkan där vi fikar, umgås och sjunger under ledning av Ulla-Britt Lagergren med medarbetare. I samarbete med Sensus.

LÄS KYRKBLADET HÄR

Kyrkbladet ges ut fyra gånger per år. Nu finns nr 1-2024 med senvinterns och vårens information att läsa!

Pastorsexpeditionen

Rännövägen 5 i Matfors Öppet: Måndag, tisdag, torsdag och fredag kl. 9.00-12.00, Onsdag Stängt. Minnesblad för gåvor till fonder kan förmedlas via telefon 060- 53 54 30

En bukett med vita rosor och vilda blommor.

Tuna-Attmars diakonala gåvomedel

Var med och stöd det diakonala arbetet i församlingen.

Swisha kollekt

Lämna din söndagskollekt eller gåva via mobiltelefonen. Systemet heter Swish och betalningar har aldrig varit snabbare eller enklare inne på församlingens konto.

Kvinna i prästkläder på en strand. Bakom henne leker några flickor.

Om Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Våra kyrkor

Attmars kyrka Lillkyrkan Tuna kyrka

Gravrättsinnehavare sökes!

Tuna-Attmars kyrkogårdsförvaltning söker gravrättsinnehavare/anhöriga till ett antal gravar. Dessa gravar har försetts med en skylt om uppmaning att kontakta kyrkogårdsförvaltningen. Om vi inte får kontakt med anhöriga inom två år betraktas gravplatsen som återlämnad till oss.

Vid frågor: Kontakta kyrkogårdsförvaltningen tel. 060-220 28 eller pastorsexpeditionen tel. 060-53 54 30

Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.

Varför tillhöra Svenska kyrkan?

Varje medlem är en viktig pusselbit i kyrkans vittomfattande verksamhet. Här kan du läsa vad du som medlem bidrar till att stödja i Tuna-Attmars församling.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.