Hongkong sunset
Foto: Anders Johansson

Svenska kyrkan i Kina, Hong Kong & Taiwan

Just nu har vi ingen verksamhet i Kina

Hej!

Jag vill på detta sätt berätta att Svenska kyrkan inte har verksamhet i Kina på grund av  att vi inte kan få visum för religiös verksamhet. Vi beklagar detta.

Vi ser just nu över vår närvaro i regionen och kommer att återkomma så snart vi har möjlighet.

Under perioden nås präst via svenskakyrkaniutlandet@svenskakyrkan.se

Vi kommer regelbundet att erbjuda gudstjänster och morgonböner via digitala kanaler.

Informationen om detta publiceras via vår hemsida www.svenskakyrkan.se/iutlandet och via Facebooksidan Svenska kyrkan i utlandet https://www.facebook.com/svenskakyrkaniutlandet.

Rickard Jönsson

Avdelningschef Svenska kyrkan i utlandet

Svenska kyrkan finns till för dig som är bosatt i Kina, Hongkong & Taiwan, eller bara är på genomresa.

Vi firar regelbundet gudstjänster i Shanghai, Peking och Hongkong, erbjuder dop, konfirmationsundervisning, kyrklig välsignelse över borgligt ingånget äktenskap, minnesstund/begravning samt enskilda samtal.

Svenska kyrkan har inga egna lokaler utan samverkar med lokala församlingar och svenska ambassaden.

Prästen är bosatta i Hongkong och reser varje månad till Peking och Shanghai, och en gång per termin till Taipei.

Du är varmt välkommen att ta kontakt!

Hongkong

Mariners' Club finns i Wing On Plaza i TST east och Kwai Chung. Här kan vi mötas för gudstjänster, aktiviteter och samtal.

Konfirmation Shanghai 2015

Shanghai

I Shanghai möts vi till gudstjänst en gång i månaden i Community Church, Hengshan Road 53

Peking

I Peking möts vi till gudstjänst en gång i månaden i Stora Hedinsalen på svenska ambassaden.

Taipei

En gång per termin besöker Svenska kyrkans präst Taipei. Då bjuder vi in till gudstjänst. Hör gärna av dig om till exempel enskilda samtal eller dop.

Vill du ha mer information om det som händer i Svenska kyrka i Kina/Hongkong? VÄLKOMMEN ATT ANMÄLA DIG TILL VÅRT E-POST UTSKICK. Kryssa i den stad som du önskar få information om:

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller är du kanske vuxen och vill döpa dig? Vi vill gärna dela dopets gåva med dig!

Konfirmandinbjudan

Konfirmation

Visst kan du bli konfirmerad i Svenska kyrkan i Kina / Hongkong. Det finns plats för dig!

Not med ros

Bröllop

Om du vill gifta dig i Svenska Kyrkan i Kina / Hongkong

Begravning / minnesstund

Det är viktigt att få ta farväl. Inte minst i samband med livets slutliga avsked - döden.

Så kan kyrkan stötta dig

Det finns möjlighet till enskilda samtal, besök på sjukhus eller i fängelse.

Kontakta oss

Här hittar du uppgifter om hur du lättast kommer i kontakt med Svenska Kyrkan i Kina, Hongkong & Taiwan