Ideellt arbete och frivilliga insatser

Svenska kyrkan i Zürich-Basel gläder sig åt allt ideellt arbete och många frivilliga insatser i församlingen. Insatser som behövs vid gudstjänster, matlagning till öppet hus och seniorluncher, barngrupper, julmarknader, redaktionsarbete för Rundbrev och hemsida och annat.

Till dig som vill arbeta ideellt?
Fundera över vilka dolda eller helt uppenbara talanger du har. Om du vill ge av din tid eller kunskap, kontakta oss så kommer vi överens om hur ditt engagemang.

Du kan anmäla dig till en kommitté. Vill du hellre hjälpa till ibland? Du kan själv avgöra om du har tid att ställa upp från gång till gång. Fyll i anmälningsformuläret ”Anmälan till frivilliga insatser” så kontaktar vi dig eller ring till expeditionen 044 362 15 80, så skickar vi det till dig.

Anmälningsformuläret finns här >>>

Läs mer om våra kommittéer >>>>

Utan alla som jobbar ideellt och ställer upp med sin tid och sitt kunnande skulle verksamheten minska väsentligt. Vi bygger församlingen tillsammans.

Kyrkorådet