Museumsbesök i April tillsammans med SKANDAC

Lördagen den 14 april 2018

Lördagen den 14 april 2018 besöker vi två akutella utställningar i Zürich om Reformationen. Gott und die Bilder, Streitfragen der Reformation på Landesmuseum i Zürich och Das Wort. Om ordets verkan under reformationen och fram till våra dagar på Museum Strauhof i Zürich

Vi träffas 09.45 vid ingången till Landesmuseum för att vara i god tid, till visningen som börjar 10.00. Inträdet som blir 8 CHF per person plus ca 10 CHF för visningen.

kl. 10.00-11.00 Visning av utställningen Gott und die Bilder.
Efter visningen hinner vi titta lite på egen hand eller ta en snabb kopp kaffe i muséets kafeteria innan vi beger oss till Museum Strauhof, Augustinergasse 9, Zürich och utställningen  Das Wort. Om ordets verkan under reformationen och fram till våra dagar där vi har bokad visning 12.00-12.50.
Därefter tar vi oss med spårvagn från Bahnhofquai till Rennweg och resten till fots (ca 10 min) eller hela vägen till fots < 15 min.

kl. 13.15 går vi till en restaurang i närheten  och äter lunch och samtalar om våra upplevelser av utställningarna och tankar om reformationens betydelse.

Är du intresserade anmäl dig till pastorsexpeditionen eller till SCANDAK så snart som möjligt eftersom platserna är begränsade.

zurich@svenskakyrkan.se

magnus.nordstrom@svenskakyrkan.se