Foto: Åsa Nyfeler

Sätt att träffas

Inom församlingen finns det många tillfällen för alla åldrar att träffas kring den kristna tron, det svenska språket och den svenska kulturen. Aktiviteterna genomförs både av egen personal och av engagerade medlemmar genom ideellt arbete. Vi samarbetar även med ambassaden i Bern, föreningar och klubbar som bidrar med program bl.a. till våra Öppet hus.

Altaret

Gudstjänster i Basel

Gudstjänsterna firas i Zinzendorfhaus, stora salen, Leimenstrasse 10

Altaret

Gudstjänster i Zürich

Eftersom vi inte har någon egen kyrka firar vi gudstjänst i olika kyrkor. Se kalendern nedan.

Kyrktorn

Utflykter/speciella möten

Vi gör återkommande olika utflykter, oftast i samband med en gudstjänst. Har du förslag på någon aktivitet du vill göra tillsammans med oss? Skicka då gärna ett mail till schweiz@svenskakyrkan.se.

Pannkaksgudstjänst i Zürich

För stora och små - alla är välkomna! Enkel och trevlig samvaro med gudstjänst/andakt och pannkakor.

Våra barnsångsgrupper

Välkommen till vår populära barnsång i Basel, Zürich, Wettingen och Zug. På barnsången får barnen träna svenska, lära sig svenska sånger och träffa andra barn. Föräldrarna eller aupairerna får en trevlig stund tillsammans och ofta knyts starka vänskapsband. Kika in här för mer information om grupperna på de olika ställena. Välkommen!

Onsdagsung

Välkomna till vår aktivitet Onsdagsung! Ett tillfälle för dig mellan 11 och 13 år att träffa andra svenska ungdomar för att fika diskutera och ha roligt tillsammans i Zürich.

Onsdax

Onsdax är pyssel, teater, lek och annat skoj för barn mellan 4 och 10 år. Vi träffas ungefär varannan onsdag på Kurvenstrasse 1 i Zürich, Barnen lämnas kl 14.30 och hämtas 16.30. Se datum för terminen här. Föranmälan via WhatsApp eller SMS senast måndagen innan till vår volontär Clara på 079-416 77 32. Välkomna!

Tisdagslunch i Zürich

Varmt välkommen till samvaro med gamla och nya vänner. Tisdagsluncherna i församlingshemmet i Zürich har varit en populär samlingsplats för många genom åren. Vi äter svenskinspirerad mat och umgås.

Torsdagslunch i Basel

Varmt välkommen till samvaro med gamla och nya vänner om du är ledig under dagtid. Kom gärna med förslag till planerade eller spontana aktiviteter som vi tillsammans kan glädjas åt.

Ungdomsträffar i Zürich

För dig som är 17-30 år. Vi träffas regelbundet på tisdagar kl. 19 på Kurvenstrasse 1 och umgås, fikar och pratar. Ibland har vi temakvällar eller utflykter. Kika in här för mer information.

Öppet hus Zürich

Torsdagar en gång i månaden är du välkommen på öppet hus i församlingshemmet, Kurvenstrasse 1, Zürich

Öppet hus i Basel

Öppet hus-kvällarna är för alla. Vi håller till i församlingshemmet i Zinzendorfhaus, Leimenstrasse 10 (gårdshuset), Basel. Alltid kl. 19.00. Missa inte dessa trevliga tillfällen att samlas kring ett spännande tema och träffa nya och gamla vänner. Här finns datum och teman. Välkomna!

Hur vill du ses?

Är det något du gärna skulle vilja göra tillsammans med oss? Någon utflykt eller har du ett förslag på föreläsare eller ett tema vi kan träffas kring? Hör gärna av dig så skapar vi tillsammans nya, trevliga sätt att mötas.