Foto: Louis Reed

UPPDATERAD INFO! Med anledning av Coronaviruset

I en tid av oro är vi som kyrka extra viktig för människor. Välkommen till oss i Gudstjänsten. Men våra verksamheter tar en paus.

Det finns mycket oro omkring oss i samhället idag. Varje dag får vi nya rapporter om hur olika länder väljer att tackla den utmaning som vi alla står i. Som församling följer vi Folkmyndigheternas rekommendationer. Detta innebär att nya beslut kan behöva fattas ganska omgående.

Senaste nytt om förändringar i våra verksamheter hittar du här:

> Nyheter relaterade till coronaviruset

S:ta Maria kyrka håller öppet varje dag klockan 10-16.

Beslut 200317

• Gudstjänster hålls som vanligt. Extra hygienåtgärder är insatta inför nattvarden*. Vid ”Herrens frid”, tar vi inte varandra i hand. Du kan istället lägga handen på hjärtat och söka ögonkontakt med andra gudstjänstfirare.Vi fortsätter också att döpa barn, viga brudpar och utföra begravningar. Kyrkkaffet uteblir dock. Se vårt kalendarium för att hålla dig uppdaterad.
  • Samtliga verksamheter** ställs in fram till den 13 april. Det gäller verksamhet för alla åldersgrupper.
  • Körverksamheterna pausar fram till den 30 maj.

*NATTVARDEN

Nattvarden delas ut under en gestalt, det vill säga brödet. Detta är fortfarande en fullgod nattvard.

**PAUSADE VERKSAMHETER till 13 april

• BARNVERKSAMHETER:
    Öppen verksamhet för barn
    Rytmikgrupper
    Kyrkis
    Full fart
  • UNGDOMSVERKSAMHETER:
    Skapargruppen
    Ungdomsgruppen
    Konfirmationsgrupper
  • VUXENVERKSAMHETER:
    Onsdagsträffen