Vi söker ny medarbetare!

Nyhet Publicerad

Ystads pastorat som utgörs av Ystads- och Sövestadsbygdens församlingar söker en ny serviceinriktad och positiv kyrkogårdsarbetare till vår kyrkogårdsförvaltning. Kyrkogårdsförvaltningen i Ystad har ansvar för vård och underhåll av kyrkogårdarna samt dess byggnader i Sövestad, Högestad, Baldringe, Bromma, Hedeskoga och Ystad.

Tjänsten är en visstidsanställning på 100 procent under perioden 1 april – 30 september 2020 med möjlighet till förlängning.

Tjänsten är underställd kyrkogårdsförvaltningens arbetsledare samt kyrkogårdschef.

I Ystads pastorat är vi ca 50 anställda varav 17 av oss arbetar på kyrkogårdsförvaltningen.

Som kyrkogårdsarbetare hos oss kommer du i huvudsak att arbeta med:

• Skötsel av gravplatser och kyrkogårdarnas gröna rum

Vi söker dig som/har/är:

• För yrket relevant utbildning
  • B-körkort
  • För branschen anpassade förarbevis
  • Kunskap i svenska språket med förmåga att förstå skriftliga instruktioner och säkerhetsföreskrifter
  • God samarbetsförmåga och trivs med att arbeta ensam såväl som i grupp

I arbetet kommer du att möta och ta hand om sörjande på våra kyrkogårdar. Detta ställer krav på dig att kunna agera som en god medmänniska och god lyssnare.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Nästan överallt i Sverige är det Svenska kyrkan som har hand om begravningsverksamheten för alla invånare, inte bara för de egna medlemmarna. Vi sköter denna uppgift på uppdrag av staten.

För mer information

Arbetsledare Jan Wik, tel. 0411-692 43 (direktkopplat till mobil).

Facklig representant för Kommunal är Therese Magnusson tel. 010-442 80 26.

Ansökan

Maila din ansökan senast den 28 februari till ystad.pastorat@svenskakyrkan.se.