Foto: Rikard Strand

Vi söker församlingspedagog!

Nyhet Publicerad

Ystads pastorat söker en ny medarbetare. En av våra kollegor går i pension och vi letar nu efter dig som vill arbeta med och utveckla barn- och ungdomsverksamheten tillsammans med oss i vårt nybildade arbetslag.

Arbetslaget består av 5 pedagoger och 4 musiker som tillsammans med ytterligare 36 medarbetare utgör personalstyrkan i vårt pastorat.

Som ny medarbetare i arbetslaget kommer du vara med att forma och utveckla tjänsten och verksamheten in i framtiden.

Tjänsten utgår från Ystad och är underställd musik- och pedagoggruppens arbetsledare samt kyrkoherden.

Vi söker dig som:

• Är medlem i Svenska kyrkan och delar dess värderingar
  • Är utbildad församlingspedagog eller som kan tänka dig en vidareutbildning till församlingspedagog
  • Har erfarenhet av församlingsarbete
  • Gärna spelar något instrument
  • Inspireras av att få vara delaktig i ett kreativt utvecklings- och förändringsarbete av verksamheten
  • Tycker om att samarbeta och att arbeta i grupp
  • Har B-körkort

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

För mer information

Organist och blivande arbetsledare Karolina Strand, 0411-692 38

Församlingspedagog Malin Greij, 0411-693 39

Facklig representant för Vision, Anders Christensson 040-27 90 25

Ansökan

Maila din ansökan senast den 8 november till:  ystad.pastorat@svenskakyrkan.se.