Sinnesromässa och meditativ mässa

Nyhet Publicerad

Varannan tisdag håller vi sinnesromässa i S:ta Maria kyrka och varannan vecka meditativ mässa i Klosterkyrkan.

Sinnesromässorna öppnar upp för stillhet, vila och eftertanke, ett inre möte med dig själv och med Gud. Det spelar ingen roll hur din tro på en högre makt eller Gud ser ut. Alla är välkomna.

Formen för sinnesromässorna är inspirerad av AAs tolvstegsprogram och verksamhet, men öppen för alla. Varje mässa innehåller en kort meditation och nattvard med alkoholfritt vin. Musiken har en naturlig plats i mässan.

Varannan vecka

Den meditativa mässan är utformad som en kortare sinnesromässa.

Vid sinnesromässa är det kaffeservering i Latinskolan från klockan 18. Mässan börjar sedan 18.30.

När?

Den första sinnesromässan är den 14 januari klockan 18.30 i S:ta Maria kyrka. Veckan därpå, 21 januari klockan 18.30, är det meditativ mässa i Klosterkyrkan. Sedan rullar det på med detta intervall fram till den 16 juni.

> Se vår kalender, för att hålla dig uppdaterad på vad som händer hos oss.

Välkommen!