Ge människor kraft att bli starkare tillsammans!

Nyhet Publicerad

Fastekampanjen pågår mellan den 11 februari och 25 mars och fokus ligger på hur det psykosociala arbetet betyder för människor som drabbats av katastrof eller konflikt och tvingats till flykt.

Kampanjen är en del av Svenska kyrkans internationella arbete. Svenska kyrkans internationella arbete är en del av ACT-alliansen. Det är en allians som består av 143 trosbaserade organisationer över hela världen.

Den lokalkännedom som finns i nätverket är ovärderlig. Den gör att kyrkorna kan agera snabbt när katastrofen inträffar. Men även att vi kan finnas kvar och delta i återuppbyggnadsarbetet, långt efter den akuta katastroffasen.

Målet med alla Svenska kyrkans katastrofinsatser, är att människorna som drabbats ska återfå hopp, värdighet, och ett psykiskt och socialt välbefinnande.

Vi vill visa vad det är som gör att människor kan gå från att överleva till att leva. Från att få tillgång till det basala, som mat och vatten, till att få kraft till att komma tillbaka till ett normalt liv.

När människors egna resurser och egen kapacitet är i centrum kan drabbade människor orka vara aktiva i sina egna liv.

Din gåva kan ge kraft för människor att resa sig starkare

SMS:A LIV till 72905 och ge 100 kr.
Swisha valfritt belopp till 900 12 23.