Foto: Jim Elfström /IKON

Ungdom

Många lär känna kyrkan under sin tid som konfirmander, men det finns ett liv även efter konfirmationen. Du som går i årskurs 9 eller gymnasiet är varmt välkommen till Världens bästa ungdomsgrupp! För dig som går i gymnasiet finns också möjligheten att vara med som "Ung ledare" i våra konfirmandgrupper.

Ungdomsgrupp

Vi har något som kallas för ”Onsdagshäng”. Det är för dig som går på högstadiet och uppåt.

Vi träffas varje onsdag kl. 18.00 - 21.00 och umgås, fikar, spelar spel, leker lekar och bara hänger. Kl. 18.00 firar vi en enkel mässa/gudstjänst tillsammans. De onsdagar som vädret tillåter samlas vi i trädgården bakom kyrkans hus - annars så är vi inne i Västra Vingåkers kyrka. Välkommen!

UNGA LEDARE

För dig som går på gymnasiet eller är äldre finns möjligheten att finnas med i vårt konfirmandarbete som Ung ledare. Som Ung ledare finns du med i konfirmandgruppen som ledare men får också delta i vår ledarutbildning där du får träffa nya vänner som är unga ledare i andra församlingar.

För att vara ung ledare ska du själv vara konfirmerad.