Verksamhet för små & stora

Vittinge församling erbjuder en rad olika aktiviteter för både stora och små. Klicka dig vidare och se om något kan passa dig!

För barn & unga

Vi har aktiviteter för barn och ungdomar i alla åldrar. Öppen förskola (Kyrkis), barnkör, eftermiddagsaktiviteter för skolbarn, ungdomsgrupp, konfirmationsläsning samt olika lovaktiviteter och utflykter. Under den årliga Fest i Heby-veckan arrangerar vi en välbesökt barndag.

För vuxna

För daglediga vuxna har vi verksamhet i form av stickcafé och gubbdagis. Vi har även sopplunch en gång i månaden, då vi serverar soppa, kaffe och kaka samt bjuder på någon form av underhållning. Ibland arrangerar vi pysselkvällar, församlingsaftnar och andra tillfälliga aktiviteter.

Körer & musik

Det finns tre körer i Vittinge församling: Vittinge kyrkokör, alla-kan-sjunga-kören Sångkraft och en barnkör. Vi har en levande konsertverksamhet, särskilt på somrarna då vi arrangerar "Musik i sommarkväll". Vi blir gärna fler medlemmar i körerna. Välkommen till en övning för att se om det är något för dig!

50-talsafton: kyrkans parkering full med raggarbilar och veteranbilar.

Fest i Heby

I tio fullspäckade dagar med start på midsommarafton är det fest i Heby kommun! Fest i Heby är en samlingsaktivitet för olika besöksmål inom kommunen. Vi i Vittinge församling har hakat på och har alltid ett gediget program. Barndag, 50-talsafton, våffelcafé och djurgudstjänst är några av våra återkommande evenemang.

Fyra personer i tröjor med texten "Agera volontär", en av dem håller i en megafon.

Arbeta ideellt!

Frivillig, ideell, volontär ... Att erbjuda en stund av sin tid för att göra något för andra, med andra. Du kanske vill vara kyrkvärd vid gudstjänster, ordna kyrkkaffe, vara med och arrangera sopplunch, hälsa på någon som är ensam, planera en födelsedagsfest för äldre eller bidra i konfirmandverksamheten?