Litet barn bläddrar i en bok med stöd av mamma

Kyrkis

Kyrkis är vår öppna förskola för dig som är hemma med barn och vill träffa andra barn och vuxna för samvaro, fika, sång, lek och pyssel.

Måndagar och torsdagar 9.30–12.00 i Kyrkans allrum, Morgongåva.

Vi pratar, fikar, leker, pysslar, sjunger, rör på oss till musik och har en kort barnanpassad andakt. Ingen föranmälan – det är bara att komma! Under skolloven har Kyrkis uppehåll.

Familjecentral logotyp
Kyrkis är basen för Vittinge-Morgongåvas familjecentral.

Kyrkis har en egen Facebooksida, Kyrkis i Morgongåva, Vittinge församling,samt en chatgrupp för direkt info.

Familjecentralen

Kyrkis är från och med vårterminen 2023 basen för Vittinge-Morgongåvas familjecentral, som vill vara ett stöd för dig som förälder, blivande förälder eller annan vuxen som har nära kontakt med barn. På Kyrkis har du chans att träffa bland andra BVC-sjuksköterskor, barnmorskor, familjebehandlare, tandläkare och bibliotekarier.

Oliver Vadian

Vittinge församling

Komminister

Mer om Oliver Vadian

Präst med särskilt ansvar för barn och unga. Det är Oliver du ska kontakta om du har frågor om Kyrkis, Kyrkhäng, lovaktiviteter, barnkören, familjegudstjänster, konfirmation eller ungdomsgruppen.