Emmaboda pastorat

På vår hemsida hittar du information om det mesta som rör våra församlingar, gudstjänster och övriga verksamheter. Varmt välkommen!

En lång vandring

Livet är en vandring. Men vi får stanna upp och hämta andan. Känna tacksamhet och glädje, ladda batterier och få ta del av hopp och gemenskap. Varmt välkommen att fira påsk i våra kyrkor till helgen. Hela livet ryms där….

Påsk 2024

Här finns alla Påskens gudstjänster samlade.

Bön för fred

På onsdagar kl 11:30 ber vi för fred i Emmaboda kyrka.

Kalender

Kalendern finns längst ner på startsidan. Du kan också gå in på den här sidan och trycka på länken "Kalender".

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Stöd lokalt i Emmaboda kommun.

Genom Diakonigåvan kan du hjälpa människor i din närhet.

Vi finns för dig!

Om du vill prata med någon finns vi här för dig, tveka inte!

Bikt

Bikt betyder bekännelse. Ibland kan skuldbördan vara för tung att bära ensam. Vid ett eller flera tillfällen kan det kännas viktigt att få uttala det där som gnager på insidan.

Barn, familj och unga

”Låt barnen komma till mig”, säger Jesus. Barn, familj och unga är en viktig del av vår verksamhet. De förtjänar de bästa i livet! I våra grupper lägger vi stor vikt vid att barn och unga får använda sina sinnen för musik, färg, form, fantasi och rörelse.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben