Något för alla

I vår verksamhet finns något för alla. Välkommen att vara med i vår härliga gemenskap i Vislanda-Blädinge församling!

Benen av två personer som vandrar på en väg.

Vandrargrupper

Tillsammans vandrar vi i snö, regn, rusk och sol. Under vår vandring reflekterar vi även över det som berör vårt liv just nu.

Ljusgläntan

Ljusgläntan är vår öppna förskola, där du som har ledig dag från ditt arbete eller är hemma med ditt/dina barn är varmt välkommen!

Någon håller en tallrik soppa i handen.

Onsdagar i Lyktan

Stämningsfull musik, god soppa och gemenskap i en härlig blandning! Välkommen att vara med du också!

En turkos dörr som står på glänt. En grön utemiljö skymtar.

Torsdagar i Blädinge

Välkommen in i gemenskapen i Blädinge! Vi har öppet varje torsdag med olika aktiviteter i församlingshemmet mellan kl. 13.30 och 16.30.

Körfrallan - en kör för alla!

Välkommen att vara med och sjunga i Körfrallan! Är du ny? Hör av dig till Rickard Scheffer, 0472-30491.

Konfirmand

Välkommen till konfirmandåret! Vem är Jesus? Vad är meningen med livet? Vad händer när vi dör? Varför finns jag? Varför finns det onda? Finns Gud? Vad är kärlek? Finns det en framtid? Vad tror jag egentligen på? Nu är det Din tur att ställa frågorna! Nu är det Din tur att få ett minne för livet!

Ideellt

Vi söker dig som vill ge en liten del av din tid, din kunskap och ditt engagemang till församlingsarbetet. Du behövs!

Födelsedagskalas 80+

Det finns en lång och mycket uppskattad tradition av att vi i församlingarna uppvaktar våra äldre jubilarer.

- Det fungerar så himla bra, och vi har ett fantastisk stöd från församlingen och de anställda. Och det är en skön känsla att se att vi uträttar något, även om det är litet.

Kristina Fransson, ideell kraft i Svenska Kyrkan