Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Lediga tjänster - säsongsvaktmästare

Just nu söker vi en säsongsvaktmästare! Är det du?

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår alla förekommande arbeten inom kyrkogårdsskötsel, som t ex plantering av blommor, ogräsrensning, gräsklippning, häckklippning och krattning av grusgångar. Du kommer även att arbeta med lokalvård i våra kyrkor, samt iordningsställa dessa inför gudstjänster och förrättningar. Arbetet sker både självständigt och i grupp på våra fem kyrkogårdar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial eller eftergymnasial trädgårdsutbildning eller har motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du ska inneha B-körkort och bör ha tillgång till egen bil.

Meriterande
Vi ser gärna att du har en tidigare erfarenhet av kyrkogårdsarbete. Detsamma gäller goda maskinkunskaper, där framför allt erfarenhet av service och reparation har stort värde.

Personlighet
Som person är du nyfiken och gillar att utveckla och förbättra verksamheten. Du har förmåga att arbeta i lag men även att självständigt hantera olika utmaningar i arbetet. Du agerar som en god representant för Vikingstads församling i kontakten med våra kyrkogårdsbesökare och församlingsmedlemmar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, samt förmågan att samarbeta med kollegor.

Om tjänsten
Tjänsten är en säsongsanställning 2 april till 1 november. Säsongen kan komma att förlängas beroende på väder och vind. Vi tillämpar 6 månader provanställning. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika bakgrund.

Ansökan och frågor
Din ansökan vill vi ha senast 18 februari till vikingstadsforsamling@svenskakyrkan.se

eller till
Vikingstads församling
Västergårdsgatan 13
583 72 VIKINGSTAD

Obs, vi intervjuar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Har du frågor om tjänsten och/eller arbetet i församlingen är du välkommen att kontakta:

Niklas Lindholm, kyrkogårdschef, niklas.lindholm@svenskakyrkan.se 013-813 43 Linda Cederholm, kyrkoherde, linda.cederholm@svenskakyrkan.se  013-23 44 51