Veddige-Kungsäters församling och Coronaviruset

Nyhet Ändrad

Läs mer om hur församlingen förhåller sig till Corona-pandemin. Informationen uppdateras löpande.

Kära församling!

Från 12 januari 2022 gäller nya regler för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar inomhus. När det är fler än 50 deltagare samlade till gudstjänst krävs vaccinationsbevis.

Jag vill ogärna införa vaccinationsbevis, så därför fortsätter vi att fira gudstjänst som tidigare, men med max 50 deltagare. Dessutom gäller fortfarande att avståndet mellan grupper av människor ska vara minst 1 meter och antalet i varje grupp får högst vara 8 personer. I våra större kyrkor kan vi ta in 50 personer utan att det blir trängsel men i våra mindre kyrkor kan vi inte ta emot så många besökare.

Vi fortsätter att lägga ut ”Tankar inför helgen” på Facebook. Är det någon som vill ta emot nattvarden i sitt hem (s.k. sockenbud) går det bra att ringa till någon av oss präster.

Vill du se de tidigare inspelade gudstjänsterna ligger några av dem kvar här ett tag till.

Se våra Gudstjänster online genom att klicka här.

Här är länken till ”Tankar inför helgen”

www.facebook.com/Veddige-Kungsäters-församling

ÖPPEN KYRKA

Vi håller Veddige kyrka öppen tisdag-onsdag-torsdag klockan 9-15. Kom in, tänd ett ljus och få en stilla stund.

Kungsäters kyrka är nu öppen igen efter att arbetet där avslutats.

Vi fortsätter med att vara noga med att följa Folkhälsomyndighetens råd om handtvätt, att sprita händerna och att hålla avstånd. Dessutom fortsätter vi, vid nattvard, med att var och en får sin bägare att dricka ur.

Allt gott till er alla!

Åke Vering