Musik i Coronans tid...

Nu när Het Jazz på Kyrkbacken är inställd får vi istället ta del av Lasses Spotifylista

Jag blev inspirerad av den legendariske radiojournalisten Vassillis Bolonassis
(född i Thessaloniki 1945) till musikcirkel som blev Het jazz på Kyrkbacken.
Han spelade klassisk musik i P2 i ”Alltid på en söndag” 1999 – 2012 på ett pedagogiskt sätt. Nu fortsätter Bolonassis på olika bibliotek och kyrkor i Stockholm med sina musikprogram i cirkelform. Jag är FB-vän med honom, och blev nyfiken på musiken Bolonassis bjöd på, vilken gav mersmak. Han delade med sig och det vill jag också göra i Het jazz. Vi blandar jazz, visa samt klassiskt och det brukar också bli en okänd Povellåt. Lapp-Lisa är heller inte fel.
Efter goda råd från vår nya kändis, statsepidemiolog Anders Tegnell, som fick ett Carolagenombrott hos svenska folket, ställde vi in cirkelmötet. Visst är det skönt, att inte politikerna bestämmer hur vi skall leva – utan det är vetenskapen. Jag gjorde dock en låtlista till cirkeln vars innehåll finns på Spotify, som brukas i varje ”anständigt” hem och munskydd lär ej behövas.

Allt gott! / Lasse