Foto: Sara Peterson

Fortbildningsveckan 2022

Välkommen du som är ideell, anställd eller förtroendevald i Växjö stift till årets Fortbildningsvecka 8-13 oktober!

I år blir det Fortbildningsvecka på ett sätt som både kommer att kännas igen och upplevas som nytt.

Kurser på plats, digitalt och hybrid
Vi är äntligen tillbaka på S:t Sigfrids folkhögskola. Men vi erbjuder också ett rejält kursutbud digitalt. Några kurser kommer dessutom att ske som hybrider, så att deltagarna antingen är med på plats eller sitter med på distans.

Olika sätt att gå en kurs

Varje kurs är markerad med antingen  ”- På plats -” eller ”- Digital -”. Några kurser är så kallade hybrider och där kan man delta antingen på plats eller digitalt, då finns båda märkningarna med på kursbeskrivningen och du väljer hur du vill delta när du anmäler dig.

Digitalt: Du deltar via skärm.

På plats: Du deltar på S:t Sigfrids folkhögskola i Växjö

Genom att välja kurser som är digitala eller på plats kan du göra ditt eget schema som passar dig bäst. Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda möjligheten att delta digitalt från folkhögskolan.

Upplägg:

Lördagen den 8 oktober är helt sammanlänkad med Ideellt forums idédag.

Måndag till onsdag 10-12 oktober är det kursdagar och kvällsaktiviteter.

Torsdagen den 13 oktober: Biskopens dag om lärande och undervisning samt valbara kurser.

Program:

Måndag

Öppna programpunkter:

Måndag-torsdag:
8.30-10.00 Mötesbyrå och fika (På plats)
9.15-9.45: Gemensam start (På plats samt digital)
12.00-13.30 Lunch  (ingår för dig som deltar på plats)
12.35-12.55: Andakt i S:t Sigfrids kapell (På plats)

Måndag klockan 19.00: Din ljusa skugga - mässa med helig dans (På plats i Domkyrkan)
Tisdag klockan 18.00-20.30:  Författarafton (På plats på Östrabo)
Onsdag klockan 18.00: Mingel  (På plats på Östrabo)

Anmälan

Under fortbildningsveckan finns det ett flertal parallella kurser och därför möjlighet att skapa sitt eget program. I år sker deltagandet både på plats på S:t Sigfrids folkhögskola och digitalt på distans.

Kostnaden för att delta är:
På plats - 500kr per dag (inklusive lunch och fika)
Digitalt - 300kr för hela veckan
Max per vecka - 1100kr

Faktura skickas efter eventet. Tänk på att få klartecken från församlingen innan du anmäler dig.

Villkor för avanmälan:
Anmälan är bindande, deltagaravgiften återbetalas endast vid uppvisande av läkarintyg.

Sista anmälningsdag var den 5/9.

Med reservation av förändringar i programmet