Befriande Bibel i praktiken

Torsdag 12 oktober klockan 10.00 - 16.30

- På plats -

Begränsat antal platser!

En dag för dig som vill arbeta med Befriande bibelläsning i din församling och undrar hur man gör.

På förmiddagen får du prova på det här sättet att arbeta med bibeln som verktyg för förändring. Tillsammans låter vi våra egna liv och sammanhang speglas i en bibeltext för att hitta hopp och livsmod.

Under eftermiddagen öppnar vi verktygslådan och delar med av oss av våra erfarenheter och metoder för upplägg och praktiska tips.

Du behöver inga särskilda förkunskaper för att delta i kursen. Det enda som krävs är en nyfikenhet på bibeln och på andra människors livserfarenhet.

Katarina Hedqvist, präst i Skogslyckans kyrka, har arbetat med Befriande bibelläsning sedan 2012.

Åse Aronsson, lärare på S:t Sigfrids folkhögskola, har arbetat med Befriande bibelläsning sedan 2012.

Anmälan Fortbildningsveckan 2023

Anmälan är stängd.