Foto: Alex Giacomini /Ikon

Sommarkonfa i Älvsborg

Obs! Gruppen är fulltecknad. Denna gruppen ses några helger under året men framförallt under sommaren 2024. Då blir det tid för både gemenskap, bad, lek och samtal om tro och om livet.

Obs! Gruppen är nu fulltecknad.

Välkommen att kika på våra andra gruppalternativ.

(uppdaterat 2023-04-20 17.35)

Välkommen till sommarkonfa i Älvsborgs församling

Denna gruppen ses några helger under året men framförallt under sommaren
2024. Då blir det tid för både gemenskap, bad, lek och samtal om tro och om livet. Första helgträffen är 1-3 december 2023, därefter ses vi 2-3 helger till. Datum för sommaträffar 2024: 24-28 juni och 1-5 juli, mellan kl 10.00-14.00. Läger på
Flämslätts stiftsgård 17-20 juni 2024. Konfirmationsmässa i Älvsborgs kyrka 6 juli 2024. Ansvarig för gruppen är Anna Veres, präst.

Maxantal: 24 konfirmander

Fler alternativ

Ungdomar sitter tätt, lutade mot en klippa. Dom skrattar.

Konfirmation 2023/24

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2009.

Älvsborgs församling

Välkommen till Furåsens och Älvsborgs kyrka med församlingshem. I Älvsborgs församling finns ett rikt gudstjänst- och musikliv och en stor konfirmandverksamhet.