Föräldracurling

En mötesplats för vuxna där möjlighet ges att dela livsnära funderingar med andra, men också tillfälle att prova på sånt man kanske inte provat på än - som till exempel curling. Varannan gång vi träffas handlar det om det inre välbefinnandet och varannan om det yttre, det fysiska.

Vad är Föräldracurling?

Det är plats där jag som vuxen kan glida in och delta i det som erbjuds utan att känna krav eller få dåligt samvete för att jag inte är med vid varje träff.

Varannan gång vi träffas handlar det om det inre välbefinnandet och varannan om det yttre, det fysiska. Tanken är att ge dig möjlighet att få dela livsnära tankar och funderingar och att prova på sånt man inte provat än, bland annat curling.

Föräldracurling ska vara en mötesplats dit jag kan komma när jag vill och kan, och att äntligen få svaret på den där frågan...

När är träffarna?

Oregelbundna tillfällen under vårterminen 2020. Första tillfället är tisdag 28 januari klockan 19.00–20.30. Då är du välkommen till en kväll med Mia Börjesson, I huvudet på en tonåring.

28/1: I huvudet på en tonåring

En kväll som tar upp hur du kan bli den förälder du önskar att vara. Vilka förväntningar, föreställningar och fantasier finns det kring tonårstiden och vilka faktorer som är till hjälp under den tiden? Vi bjuder in till en kväll där du får möjlighet till ett personligt möte med Mia Börjesson. En kväll som ger utrymme för frågeställningar, funderingar, tips och diskussioner.

Mia är i grunden socionom och fältassistent och arbetar sedan många år som föreläsare och coach för både ungdomar och vuxna som möter ungdomar.
Hon pratar positivt om att vara pilot i sitt eget liv och vad det kan innebära både för tonåringar och vuxna i deras närhet.

Anmäl dig senast 27 januari med namn och eventuella allergier så jag kan ordna fika torbjorn.lindblad@svenskakyrkan.se. Obs! Vi har satt en gräns på 15 personer.