Två ungdomar jämför sina skostorlekar på ett bord.

Filmkonfa i Älvsborg

Vi ses på torsdagar efter skolan och pratar om tro, kärlek, Gud, relationer och allt som hör till livet. Vi kommer även att titta på filmer och videoklipp några gånger per termin och utifrån det prata om livets frågor.

Konfa blir en del av din vardag under ett års tid och du får vara en del av en gemenskap där du får vara dig själv och där du känner att du blir sedd och hörd. Vi kommer prata om tro, kärlek, Gud, relationer och allt som hör till livet. Ibland ser vi även på film eller klipp och pratar utifrån det om livets frågor.

Gruppen träffas varje torsdag från 21 september 2023 – maj 2024, mellan kl.
16.30-19.00. Läger på Flämslätts stiftsgård 27-29 oktober 2023, och 22-24 mars 2024. Konfirmationsmässa i Älvsborgs kyrka 4 maj 2024. Ansvariga för gruppen är Anna Veres, präst och Elisabeth Persson, musikpedagog.

Maxantal: 24 konfirmander

Anmälan öppnar torsdag 20 april 17.00 - klicka här för att komma dit.

Ungdomar i roliga dräkter som gör tummen upp.

Anmälningssida - konfirmation

Anmälan för konfaläsår 2024/25 i Västra Frölunda pastorat. Anmälan öppnar onsdag 24 april 18.00.

Ungdomar sitter tätt, lutade mot en klippa. Dom skrattar.

Konfirmation 2023/24

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2009.

Älvsborgs församling

Välkommen till Furåsens och Älvsborgs kyrka med församlingshem. I Älvsborgs församling finns ett rikt gudstjänst- och musikliv och en stor konfirmandverksamhet.