Aktivkonfirmander

Aktiv - konfagrupp i Älvsborgs församling

I den här konfirmandgruppen pratar vi om de livsnära frågorna kring Gud, Jesus, religion, relationer, varför det är som det är. Vänskap och annat som känns viktigt för dig och dina kompisar. Samtidigt testar vi olika aktiviteter, till exempel går på studiebesök. Vi ser helt enkelt till att tillsammans göra det till ett riktigt roligt och lärorikt år!

Dag och tid: Vi träffas tisdagar 16.30–18.30 med start 12 september 2023.
Läger: Vi åker på helgläger 6–8 oktober 2023 och 8-10 mars 2024.
Konfirmation: Konfirmationsmässa i Älvsborgs kyrka 11 maj 2024.
Maxantal: 24 konfirmander

Ansvariga för gruppen är Jenny Magnusson, präst och Torbjörn Lindblad, församlingspedagog.

Anmälan öppnar torsdag 20 april 17.00 - klicka här för att komma dit.

Älvsborgs församling

Välkommen till Furåsens och Älvsborgs kyrka med församlingshem. I Älvsborgs församling finns ett rikt gudstjänst- och musikliv och en stor konfirmandverksamhet.

Ungdomar sitter tätt, lutade mot en klippa. Dom skrattar.

Konfirmation 2023/24

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2009.