Utställning i Kungsholms kyrka

Broderier av konstnär Magnus Östling från Inuti Kungsholmen visas i Kungsholms kyrka 8 oktober – 5 november 2018

Inuti Kungsholmen har verksamhet i Kungsholms kyrkas tidigare pastorsexpedition där vi har ett vackert kyrkfönster i vår hall. Detta fönster har inspirerat konstnären Magnus Östling till en broderad tolkning av detsamma.
I utställningen framme vid koret visas även ytterligare 2 broderier av konstnären.

Den 10 oktober håller Inuti Kungsholmen öppet hus på Parmmätargatan 1 kl.16.00-19.00.  Du kan träffa konstnären och se Inutis verksamhet, kanske före eller efter kyrkans kvällsmässa samma kväll.

Samma kväll håller även Inutis egna galleri öppet med utställningen 500-lappen.
I galleriet säljs exklusivt för denna kväll konstverk av Inuti konstnärer för 500 kronor styck. Galleriet är öppet den 10 oktober kl. 10.00-20.00 och ligger på
Rålambsvägen 12 på Kungsholmen.