Tack för att du är en möjliggörare!

Nyhet Publicerad Ändrad

Nästan alla som lever i Sverige kommer någon gång i sitt liv i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst – och allt däremellan. Oavsett när, ska mötet med Svenska kyrkan lyfta, stärka och ge hopp. Kyrkan är en plats att vara stolt över. Du som medlem gör det möjligt!

Som medlem i Svenska kyrkan Västermalms församling är du en möjliggörare!
Genom ditt medlemskap gör du bland annat möjligt verksamhet så som:

• Församlingens öppna förskola där små barn och deras föräldrar kan mötas.
  • Gemenskapsträffar för äldre som sopplunch och kulturkafé.
  • Arbete för människor i utsatta situationer.
  • Ett rikt musikliv med körer och musiker.
  • Underhållet av våra kyrkobyggnader.
  • Du stödjer även en kyrka som vill förmedla hopp till den som drabbats av sorg och smärta.
  • Du vill vara med och uttrycka den glädje man känner över att ha fått barn eller funnit en partner.
  • Tillsammans med andra goda krafter vara med och bygga ett så bra och tryggt samhälle som möjligt.

Tack för att du gör det möjligt!

Vill du bli medlem?

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns alltid en plats för dig. Anmälan hittar du här!