Nytt miljövänligt bevattningssystem på Kungsholms kyrkogård

Installeringen av bevattningssystemet pågår från oktober till december och det är fullt möjligt att besöka kyrkan som vanligt under moderniseringsarbetet.

Nu installerar vi ett nytt automatiserat bevattningssystem på kyrkogården. Det nya miljövänliga systemet kan anpassas så att det blir så effektivt som möjligt. Vi kommer exempelvis att kunna vattna på nätterna, vilket sparar vatten, vi får mindre spillvatten och systemet drar mindre energi.

Under moderniseringsarbetets gång är det fullt möjligt att besöka Kungsholms Ulrika Eleonora kyrka och alla kyrkogårdens entréer kan användas förutom den mittersta entrén mot Hantverkargatan. Det kommer även att vara möjligt att besöka askgravlundar/ askgravplats och minneslund på kyrkogården. Installeringen av bevattningssystemet pågår från oktober till december och det är företaget Aquagate AB som utför arbetet.

Vid frågor eller funderingar kontakta gärna församlingens fastighetsansvarige
Joseph Kabawi på telefon 08-617 39 70.