Liturgisk glädje och förståelse

Det finns platser kvar till sista tillfället i kursen som riktar sig till dig som vill fördjupa dig i gudstjänsten liturgi.

”Liturgin är ett sätt att möta Gud”, ”Kyrkorummet bär på ett pågående tal – stenarna talar. Rummet predikar för oss utan ord.” och ”I kyrkorummet påminns vi om det vi inte ser”. Tre citat från Gunnar Lind som sades det första kurstillfället i september.

Att samlas och lyssna på någon som under många år tänkt och förankrat så mycket kring liturgin i kyrkan i sig själv och som ett uttryck för sin tro i handling är en fantastisk upplevelse. Gunnar Lind har sin alldeles egna röst i berättelsen som han bjuder in oss att dela.

Kursen riktar sig till dig som vill fördjupa dig i gudstjänstens liturgi.  Sista tillfället fördjupar vi oss i Den helande och själavårdande liturgin.– Vi ser på ritens helande betydelse i sakramenten och bruket av olja i de sjukas smörjelse.

Tid: kl. 18.00–20.00, 22/10
Plats: Essinge kyrka
Kostnadsfritt
Ledare: Gunnar Lind, präst
Anmälan: Karin Löfgren, diakon, 08-545 709 58.
E-post: karin.t.lofgren@svenskakyrkan.se