Konstutställning: Bleed Into One

Em Jakobsson är diakon i Svenska kyrkan i Göteborgs stift och ställer ut i Kungsholms kyrka under Stockholm Pride 2 augusti-7 augusti.

Hen skriver: Syftet med min existens är att tjäna och att skapa och hjärtat i min Diakoni är just att skapa saker tillsammans vilket inte alls behöver handla om måleri: relation, sätta händerna i jorden och plantera eller sjunga tillsammans.

Tar man bort krav på prestation och skapar en trygg miljö att skapa i händer något med människan. Genom t ex konsten får vi glimtar av hur stora vi är. Och vackra.
Utställningen Bleed Into One tar sin början i att vi är alla ett, vi hör ihop, vi är tillsammans och med en sådan utgångspunkt blir det självklart att all kärlek är lika vacker och en del av Guds underbara stora rika imperfekta trasiga skapelse.

I U2s låt ”I Still Haven’t Found What Im Looking For” finns en textrad ”..when all the colors will bleed into one” och så fort jag började tänka på denna utställning började den slingan att gå runt i huvudet och då vet jag att det är Anden som talar och det är bara att ödmjukt följa efter. Det är extra spännande att som HBTQI+ person få ställa ut dessa bilder i Kungsholms kyrka. Jag hoppas de skall beröra er.

Kungsholms kyrka
Adress: Kaplansbacken 1
Måndag-fredag kl. 11.00-18.00
Lördag kl. 12.00-16.00