Läs julnumret av Andrum online

Nu är julnumret av magasinet Andrum på väg att delas ut i brevlådorna på Kungsholmen och Essingeöarna. Du kan också läsa det online.

I detta nummer av Andrum får du träffa Marika Markovits, tidigare direktor för Stockholms stadsmission, nu domprost i Storkyrkoförsamlingen, men som snart vigs till biskop i Linköpings stift. Hon berättar om att hennes tro växte fram i tidig ålder, men att hon har kämpat för sitt religiösa självförtroende. Läs om Kyrkans öppna förskola, som välkomnar alla föräldrar och barn i förskoleåldern 0–6 år. Här kan föräldrar vara tillsammans med sina barn i en lugn och trygg miljö och samtidigt knyta kontakter och erfarenheter kring föräldraskapet med andra föräldrar. Läs också om julens alla stämningsfulla konserter och gudstjänster.

Läs Andrum online!

Obs: På sidan 20 i tidningen Andrum har det smugit in ett fel vid julens program i Essinge kyrka. Korrekta gudstjänsttider är:

Julafton 24/12
11.00 Julbön
23.00 Julnattsmässa

Nyårsafton 31/12
16.00 Stilla mässa

Juldagen 25/12 och Annandagen 26/12 är kyrkan stängd.
Övriga dagar är det öppet 11.00 - 15.00.