Foto: Kat Palasi /Ikon

Julkampanjens resultat

Nyhet Publicerad Ändrad

Västermalms församling samlade in över 265 000 kronor i julkampanjen 2017/2018. Tusen tack för din gåva!

Stort varmt tack till alla er som har skänkt pengar och bidragit till att stärka barns rättigheter i Filippinerna. Västermalms församling fick in 265 000 kronor och nationellt fick vi in över 40 miljoner kronor (se gärna filmen längre ner på sidan).

Julkampanjen "Jag är ett liv", som pågick mellan första advent och trettondedag jul, fokuserade på alla utsatta barn som lever på gatorna i Filippinerna och som dagligen utsätts för hot, våld och övergrepp. I Manilla jobbar Svenska kyrkan med lokala partners och tillsammans arbetar vi för att barn ska slippa bo på gatan, att barnen ska få mat, husrum och utbildning. Tack vare era gåvor har ni bidragit till att drömmen om en tryggare uppväxt för barnen kan förverkligas.

Svenska kyrkans internationella arbete
Svenska kyrkans internationella arbete stödjer projekt över hela världen för att stärka barns rättigheter och minska fattigdom. Genom Svenska kyrkans årliga julkampanj och fastekampanj kan du vara med och bidra till att stödja vårt internationella arbete där vi tillsammans med lokala samarbetspartners arbetar mot orättvisorna och skapar bättre förutsättningar för barn, unga och vuxna.

Fastekampanjen
Att alltid stå upp för människovärdet och agera för att återupprätta människor är en av kyrkans viktigaste uppgifter. Svenska kyrkans internationella arbete ser människor som rättighetsbärare, inte som behövande objekt för någon annans godhet.
Läs gärna mer om den pågående fastekampanjen här.