Essingedagarna 25/8-1/9

Under Essingedagarna anordnas större och mindre aktiviteter runt om på Stora och Lilla Essingen. I Essinge kyrka blir det musik, visningar, café och utställning om arkitekten Cyrillus Johansson.

Söndag 25 augusti
11.00 Musikmässa
Ensemble NEO sjunger medeltidsmusik, Machauts Messe de Nostre Dame.
Michael Persson, kyrkoherde. Espen Myklebust Olsen, musiker.

12.00-15.00 Visning och café

Lördag 31 augusti
12.00-15.00 Visning, café och utställning
Kyrkan och kampanilen är öppen för visning. Café under loggian vid vackert väder, om det regnar dukar vi upp framför brasan i Brommarummet. Utställning om arkitekten Cyrillus Johansson i kyrkan, inför Essinge kyrkas 60 års jubileum den 13 oktober.

16.00 Stillhetens mässa
Anna Smille, präst