Bordssamtal med biskop Munib Younan

Biskop Munib besöker Västermalms församling lördagen den 10 november. Vi bjuder in till samtal och en måltid, med tillfälle att tala med honom om situationen i Palestina, situationen för kyrkorna och om krigshändelserna i regionen.

Biskop Munib Younan föddes i Jerusalem 1950, och var fram till 2017 biskop i den Luthersk-Evangeliska kyrkan i Jerusalem och Palestina. I sin förkunnelse har han utmärkt sig för sin förmåga till dialog och sin ickevåldsförkunnelse.

Biskop Munib besöker Västermalms församling lördagen den 10 november kl 16.30-18.00. Plats: Rålambsgården, Rålambsvägen 46. Vi bjuder in till samtal och en måltid, med tillfälle att tala med honom om situationen i Palestina, situationen för kyrkorna och om krigshändelserna i regionen. Finns det hopp för alla berörda? Finns det hopp om fred?

Anmälan till arne.wikstrom@gmail.com Skynda dig att anmäla dig då platsantalet är begränsat!

Tid: lördagen den 10 november kl 16.30-18.00
Plats: Rålambsgården, Rålambsvägen 46