Präst- och diakonvigning den 12 juni 2021 i Västerås domkyrka.
Foto: Åke Paulsson

Präst- och diakonvigning

Lördag den 12 juni 2021 vigdes sex präster och en diakon av biskop Mikael Mogren i Västerås domkyrka.

Från vänster på bilden:

Elias Edefors, vigdes till präst och kommer att tjänstgöra i Köpings pastorat.

Simon Iversen, vigdes till präst och kommer att tjänstgöra i Hallstahammar-Kolbäcks församling.

Viktor Backlund, vigdes till präst och kommer att tjänstgöra i Önsta församling, Västerås pastorat.

Johanna Bäcklund, vigdes till präst och kommer att tjänstgöra i Stora Tuna och Torsångs församlingar, Svenska kyrkan i Borlänge.

Biskop Mikael Mogren.

Sandra Grellsgård, vigdes till präst och kommer att tjänstgöra i Malungs församling.

Sara Hjalmarsson, vigdes till präst och kommer att tjänstgöra i Mikaelikyrkan, Västerås Lundby församling.

Astrid Nilsson, vigdes till diakon och kommer att tjänstgöra i Västerås pastorat, pastoralområde Väst.