Möte under regnbågen

Regnbågsgillet bjuder in till trettonhelgsläger, 3-5 januari 2020 på Finnåkers kursgård

Vad är regnbågsgillet?

Regnbågsgillet grundades 2001 med en önskan att vara en samlingsplats för homo-, bi- och transpersoner i Svenska Kyrkans Unga, med en lokal koppling till Svenska Kyrkans Unga Camelot.
Vi vill vara en plats och ett sammanhang där alla kan känna sig
välkomna. Vi jobbar för öppenhet och mot diskriminering och utanförskap. En gemenskap som är tillåtande och accepterande.
Vi vill arbeta stärkande och utbildande mot heteronormativitet.
Vår vision är en kyrka och ett samhälle där alla kan känna sig välkomna och accepterade utan att mötas av okunskap och förtryck.

Lägret

Lägret är till för dig som definierar dig som HBTQ-person och är mellan 15-30 år.
Vi kommer att dela, reflektera, samtala och skapa tillsammans. Det kommer också att ges möjlighet att titta på bibeln ur ett queerteologiskt perspektiv och fira gudstjänst. Eftersom vi delar lägergård med andra lägerdeltagare från Svenska Kyrkans Unga Camelot finns det goda möjligheter att umgås, spela spel och prata. Vi kommer att bo i tre- eller fyrbäddsrum med låsbara och enskilda duschar och toaletter i korridoren. Har du frågor om boende kontakta oss.

Tid

3-5 januari 2020. Vi börjar kl. 16.30 på fredagen och reser hem kl. 14.00 på söndagen.

Finnåkers kursgård i södra Bergslagen.
Ta gärna en titt på deras hemsida: www.finnaker.se

Anmälan

Senast 17 december 2019 på https://camelot.nu/trettonhelgslager/info-och-anmalan/

Kostnad