Foto: Åke Paulsson

ÄLSKAD 2023!

Stiftskonfirmanddagen Älskad på Finnåkers kursgård, 13 maj 2023!

14.00 Inledning och välkommen! Stora scenen i tältet på fotbollsplanen.

14:15 Gudstjänst i tältet. Gudstjänsten leds av konfirmander från Tomaskyrkan.
Sånger i gudstjänsten, pdf.

15:00 Korv med bröd serveras efter gudstjänsten.

Program kommer att pågå under eftermiddagen och kvällen. Det är möjligt att testa på olika sorters aktiviteter och besöka roliga workshops.

18:15 Tacobuffé, aktiviteter och workshops

19:15 Discoskola med Stiftsgårdens Volontärer och därefter Stiftsgårdsdisco!

22:00 Aftonbön och avslut vid Stora scenen.

22:30 Hemfärd

Anmäl din grupp senast 5 april på Västerås stifts kurswebb. Klicka här för att komma till anmälningssidan.

Deltagaravgiften är 300 kr/person.

Frågor? Kontakta Cecilia Redner, 021-17 85 55, Pontus Jyrell, 021-17 85 64 eller Kristina Hassel Konpan, 021-17 85 49

Varmt välkomna!

Praktisk information

Kollekt: I gudstjänsten kommer det inte att tas upp en traditionell kollekt men däremot kommer vi under hela dagen samla in pengar till ACT-Svenska kyrkan.

Ung utan pung kommer med sin föreställning Puss & Snusk*
*Tips! Läs om föreställningen Puss & Snusk och ladda ner en lärarhandledning på ungutanpung.se Lärarhandledningen är ett bra verktyg att använda på hemmaplan och förbereda konfirmanderna och arbeta med frågeställningarna både före och efter Älskad.

Mackor och dryck till hemresan hämtar du som ledare till din grupp i Herrgårdens matsal från ca. kl. 21:45 – 22:45. De är förpackade församlingsvis.

Workshops/aktiviteter och annat: Ni kommer att känna igen en del från tidigare år; Cirkusskola med Trix, Internationella rummet, musikrum, pyssel, teckenspråk, lär dig finska, spela brädspel med Svenska Kyrkans Unga Camelot, Scoutby, lär dig sticka och virka med Finnåkers kyrkliga arbetskrets, Eurovisionfinal och mera.
I kapellet finns det möjlighet till att dra sig undan, prova meditationer och avslappningsövningar samt samtala om livet. För er som har spring i benen – prova vårt aktivitetsområde!

Walk for Future - inspirationsmöte
Är du nyfiken eller sugen på att vara med i det som blivit Nordens största vandrande folkrörelse för klimaträttvisa, fred med jorden och fred med varandra?
Kom till Walk for Future-tältet för inspiration! Emanuel Eriksson, Vadstena Pilgrimscentrum, är full av tips på hur du kan lägga upp en Pilgrims Walk for Future-vandring i din församling, ditt arbetslag eller i ditt kompisgäng.
Du hittar Walk for Future-tältet vid Scoutbyn. Walk for Future är en del av Svenska kyrkans färdplan för klimatet. Emanuel finns där 15:00-19:30.
Emanuel kommer även ha ett inspirationsmöte för alla pedagoger i LightUpTältet klockan 15:15. Missa inte det!
www.walkforfuture.se

Mötesbyrån: Hit vänder du dig om du har frågor under dagen.

I behov av sjukvård? Mötesbyrån hjälper dig att komma i kontakt med en sjukvårdsansvarig.

Säkerhetsinformation - beredskapsplan kommer att mejlas ut

Aktuell närvarolista: Församlingen/pastoratet ansvarar för att hålla sin egen närvarolista uppdaterad så att du kan pricka av dina konfirmander vid behov.

Kaffe: Kaffebiljetter finns att hämta i mötesbyrån, fyra biljetter per ansvarig ledare. Kaffebiljetter kan också köpas i mötesbyrån för 10 kronor styck som går till ACT Svenska kyrkan. Kaffe finns att hämta mot avlämning av kaffebiljett i matsalspentryt i herrgården, där kaffet i vanliga fall serveras.