Konfirmation 2023-2024

Du är inte ensam... –om att fundera över livet!

Världen förändras och många uppfattningar om Gud möts. Sanning
och rätt och fel kan betyda olika saker och det är svårt att tala om det.

Din konfirmationstid ger dig tillfälle att fundera på och prata om mänsklighetens djupaste frågor; livets mening, döden, etik, kärlek, frihet, förlåtelse och om Gud. Du och jag får inga färdiga svar, men jag tror att frågan kanske blir klarare. Konfirmationstiden handlar om att upptäcka, men också att våga tänka ur ett nytt perspektiv.

”–Du är välkommen precis som du är,
med dina frågor och funderingar”.

Hälsningar, Anders Carlwe, kyrkoherde

Välkommen som konfirmand till Västbo Sankt Sigfrids församling

Konfirmation 2024

Välkommen att bli konfirmand Västbo Sankt Sigfrids församling (Reftele, Ås och Kållerstad)!

Som konfirmand får du vara med och upptäcka vad kristen tro är och hur den blir synlig i vår församling.

Viktigt för oss är gemenskapen och att göra och uppleva saker tillsammans.

Vi träffas i huvudsak på lördagar, 6-7 gånger per termin och åker på två läger tillsammans.

I år åker vi på läger 15-17 september till Tallnäs stiftsgård utanför Skillingaryd och 5-7 april 2024 till Vårdnäs stiftsgård utanför Linköping.

Konfirmationsmässan är lördagen 18 maj 2024 11.00 i Reftele kyrka.

Känner du dig osäker på om detta är något för dig så är du välkommen att prova på och sedan besluta om du vill fortsätta.

Praktisk information

Uppstart: Söndag 27/8 kl. 10.00 välkomstgudstjänst i Reftele kyrka. Efteråt informationsmöte för konfirmander och föräldrar.

Vi träffas: Lördagar 9.00-12.00, sex till sju gånger per termin, i Reftele församlingshem eller Ås kyrka.

Vi åker på läger: 15-17/9, Tallnäs stiftsgård samt
5-7/4 2024,  Vårdnäs stiftsgård.

Konfirmation:  Konfirmation: 18 maj 2024.

Ledare och kontaktuppgifter:  gunilla.jarl@svenskakyrkan.se, 076-826 98 09

Anmälan till konfirmandläsning i Västbo Sankt Sigfrids församling 2023-2024

Är du döpt?

Mitt barn får vara med på bild i församlingsbladet, på hemsidan och sociala medier

Konfirmeras på annan ort

Vill du leta efter en grupp som passar dig utefter ett intresse du har som fotboll, dans, gameing, musik och många fler? Då kan du söka konfirmation via en konfirmationsportal där alla finns samlade.

Sök efter en konfirmationsgrupp, tema eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen i hela Sverige.