Fairtrade Sverige
Foto: Fairtrade Sverige

World Fairtrade Challenge

7-9 maj är det dags för den stor fikatävlingen Fairtrade Challenge. Värnamo pastorat kommer som vanligt delta.

I Fairtrade Challenge tävlar Sveriges kommuner mot varandra i vilka som kan dra ihop flest fikadeltagare. Kyrkorna har varit så engagerade i fikatävlingen att Fairtrade Sverige i år låter oss anmäla vårt kyrkkaffe redan söndagen den 6 maj - en dag tidigare än alla andra som deltar i fikatävlingen. Vi får alltså ett försprång!

Läs mer om Fairtrade Challenge här

En kyrka för Fairtrade

Ett rättvisare kyrkkaffe

Värnamo pastorat kommer som vanligt delta i fikatävlingen. Jenny Arvidsson ser till att kyrkkaffet och fikapauserna blir inrapporterade. Kom och var med vid någon av våra gudstjänster eller aktiviteter då vi bjuder på Fairtrademärkt fika. Hela världen fikar, fikar du?

Den 6 maj bjuder vi på Fairtrademärkt kyrkkaffe efter följande gudstjänster :

09.30 Högmässa i S:t Johannes kyrka
11.00 Högmässa i Värnamo kyrka
16.00 Högmässa i Mariakyrkan
18.00 I all enkelhet – en sorts gudstjänst i Värnamo kyrka
18.00 Mässa med musik från Taizé i Nydala kyrka

Dessutom bjuder vi under dagarna på Fairtrademärkt fika vid följande aktiviteter:

Schyssta bananer
Måndag 7 maj kl 13.15-17.00 After School för barn 8-12 år i S:t Johannes kyrka. Självklart äter vi Fairtrademärkta bananer.

En rättvis frukost
Tisdag 8 maj kl 08.15-09.45 Mässa och frukost i Mariakyrkan. Vi serverar Fairtradekaffe till frukosten efter morgonmässan.

Sing and go bananas
Tisdag 8 maj kl 18.00-19.45 Johanneskören övar i S:t Johannes kyrka. Körövning för Johanneskören med fruktpaus. Självklart äter vi Fairtrademärkta bananer.