Hand med ljus

Gudstjänster och andakter online

Varbergs församling fortsätter att be och fira gudstjänst. Nu gör vi det online och i de små gemenskaperna. En del filmer kommer att läggas upp här löpande.

Inspelade andakter och gudstjänster går att nå via den här sidan. En del publiceras på youtube och andra finns direkt här.

De livesända gudstjänsterna når du via sidan ovan.

Församlingens kanal på Youtube

Gå in och följ församlingen på Youtube för där läggs det upp en del filmer som inte läggs upp här.
Klicka här för attt komma till kanalen.

En andakt med Fredrik Gyllensvärd och Elisabet Willix.

Den öppna dörren

Vårens dörrar är öppna och det är bara för oss att träda in och njuta. Här är en liten andakt där Fredrik Gyllensvärd pratar om vi i bönen får knacka på Guds portar som alltid öppnas när vi söker honom. Vi inleder med att Elisabet Willix spelar Våren ur De fyra årstiderna av Antonio Vivaldi. Det avslutas lite oväntat med ett Preludium i G-dur BWV 541 av Johann Sebastian Bach. Ett preludium är ett förspel det passar ändå som avslutning, för andakten tar slut tar resten av livet vid.

Se och lyssna på andakten här.

Passionsandakter

Dramatiserad läsning av passionsberättelsen samt passionsandakter under stilla veckan.