En insamlingsbössa

Act Svenska kyrkans fasteaktion 11 februari - 24 mars 2024

Årets tema är "Dela lika och rädda liv". För människor som riskerar akut hungersnöd. Var med och gör skillnad du med!

Dina gåvor används där behoven är som störst och räddar liv – de bidrar till hopp och värdighet. Tack! mer info hittar du på denna länk: Fasteaktionen.

Detta händer i Vallentuna

* Kollekter på gudstjänster och konserter.

* Ett presentbord finns i Mathiasgårdens hall, där kan du köpa bl a tändsticksaskar och servetter till förmån för Fasteaktionen.

* Församlingsfest söndag 10 mars
12.00-14.00 i Mathiasgården.
Utöver festlig stämning erbjuds lotterier med fina priser, grillning, aktiviteter för barn och riktigt smarrigt kyrkfika! Behållningen tillfaller Fasteaktionen.

* Kaffe med våfflor söndag 17 mars
12.00-14.00 Servering i Mathiasgården. Behållningen tillfaller Fasteaktionen.
13.30-15.30 Servering på Husby Gårds muséum. Behållningen tillfaller Fasteaktionen.

* Fastekonsert söndag 17 mars
19.00 Vallentuna kyrka. Ungdomar från SKU samt musiker under ledning av Anders Henriksson, Ola Wasslund och Oskar Nyman. Inträde samt kollekt. Behållningen tillfaller Fasteaktionen.

* Påskspel på Palmsöndagen 24/3 - fasteaktionen avslutas
14.00 i Frösunda kyrka. I Frösunda kyrka har vi en gammal fin tradition med att barn och vuxna framför ett spel till jul och påsk. Medverkar i påskspelet gör bland annat församlingsbor och Teodora Dalhammar, församlingspedagog. Efteråt fikar vi i Frösundagården, och nytt för i år: Påskäggsjakt!

Vill du  vara med? Hör av dig så att vi kan ha dräkter i beredskap åt er. Vi berättar och ni agerar. Repliker finns för dem som tycker att det är roligt och vi uppskattar särskilt om både barn och vuxna vill vara med.

Samling för medverkande på Palmsöndagen 24/3 kl 12.30.

För mer info kontakta: Teodora Dalhammar, tfn: 08-511 862 09.
Välkommen.

* Musik inför Stilla veckan på Palmsöndagen 24/3
19.00 i Vallentuna kyrka. ”Bachs toner från sång, stråke och orgel”. Christiane Hojlund, mezzosopran. Jakob Ruthberg, violin. Karin Eriksrud Solén, orgel. Fritt inträde - kollekt till Fasteaktionen.

GE EN GÅVA DIREKT TILL FASTEAKTIONEN:
PG: 90 01 22-3
BG: 900-1223