Foto: Anders Malm

För Kyrkans Väl i Vadstena pastorat

Rad 1 från vänster: Heidi Segrell, Ingegerd Lindaräng, Marianne Johansson, Gun Jansson, Bo Johansson

Rad 2 från vänster: Hans-Erik Lorin, Susanna Makstin, Lena Davidsson, Stefan Malmström, Jan Engholm, Per-Erik Ginning.

Saknas på bild: Örjan och Berit Petersson

kandidater kyrkofullmäktige

1. Heidi Segrell
2. Bo Johansson
3. Per-Erik Ginning
4. Susanna Makstin
5. Lena Davidsson
6. Hans Erik Lorin
7. Örjan Petersson
8. Gun Jansson
9. Jan Engholm
10. Ingegerd Lindaräng
11. Stefan Malmström
12. Berit Petersson
13. Marianne Johansson

VÅR MÅLSÄTTNING ÄR ATT:

• Värna om och levandegöra det andliga och det kulturella arvet i Vadstenabygden.
  • Verka för ett kyrkoliv, som präglas av öppenhet, samverkan, delaktighet och gemenskap.
  • Slå vakt om gudstjänstliv, som kännetecknas av tradition men också vara öppen för förnyelse.
  • Stödja kyrkomusiken, som en viktig del i gudstjänsten och även den kyrkomusikaliska konsertverksamheten.
  • Verka för en god ekonomisk hushållning med kyrkans medel och egendom.
  • Utveckla det diakonala arbetet i hela pastoratet.
  • Stödja och stärka vårt omfattande arbete bland barn och ungdom.
  • Församlingen skall vara öppen för samarbete med kommunens skolor, barnomsorg och äldreomsorg.
  • Frivilliga insatser i gudstjänstlivet och i kyrkans övriga verksamhet skall uppmuntras och utvecklas.
  • All personal skall verka i en jämställd miljö, som präglas av delaktighet, motivation och personligt ansvar.
  • Samverkan med övriga kyrkor och Pilgrimscentrum i Vadstena skall förstärkas; även internationellt arbete.

RÖSTA I KYRKOVALET 19 SEPTEMBER 2021!

Tillfaller din röst "KYRKANS VÄL", LOVAR VI ATT FÖRVALTA DITT FÖRTROENDE.

Vi svarar gärna på dina frågor:

Bo Johansson: tel 070-5511670
Heidi Segrell: tel    070-5266150
Per Ginning tel 070 8163418

Varför ska jag lägga min röst på er?
Vi vill värna om det kristna och kulturella arvet,  verka för öppenhet och en tro på framtiden.

Vilken fråga anser ni viktigast för Vadstena pastorat i nuläget. Varför?
Verka för en god ekonomisk hushållning med kyrkans medel samt utveckla det diakonala arbetet i övrigt hänvisar vi till vår målsättning för Vadstena pastorat.

Vad vill ni åstadkomma under de närmaste åren.
Återinföra en diakontjänst bibehålla och öka samarbetet med olika verksamheter i Vadstena kommun.