Konfirmander vid en sjö i sina kåpor håller händer och hoppar i luften
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfirmationsgrupper

Här hittar du information om konfirmationsgrupper i församlingar och kyrkor i Hälsingland och Gästrikland och större delen av Uppland.

Konfirmationen är ett erbjudande till dig som är nyfiken på livet och vill veta mer om kristen tro och vad den kan betyda för dig.

Om du vill veta vilken församling du tillhör kan du söka fram den med hjälp av din bostadsadress i funktionen ”Hitta din församling” efter listan med konfirmationsgrupper här på sidan.

Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.