Foto: Joseph Pearson/Unsplash

Agape i Årstakyrkan

Går du i sexan eller sjuan och vill hänga, snacka om livet och fika efter skolan? Då är Agape-gruppen för dig. Första tillfälle 23 januari.

Tisdag eftermiddag, du har slutat skolan och hoppar på cykeln, bussen eller tar en promenad till Årstakyrkan. På Agape möts du av glada ledare och jämnåriga som tillsammans med dig vill upptäcka världen.

En kväll där du bestämmer innehållet

Först äter du dig mätt på mellanmål. Efter det ger du dig in i kvällens pass som kan bestå av samtal om stora och små saker, livliga diskussioner, fartfyllda lekar eller kreativt skapande. Allt utifrån teman som relaterar till dig och din omvärld.

På Agape kommer du känna dig sedd, hörd och bekräftad.

Vi vet att det ibland kan kännas tufft, svårt och konstigt att börja högstadiet och att hitta just din plats i skolan, på fritiden, i familjen. I Årstakyrkan hjälps vi åt och försöker komma till rätta, och du är välkommen – precis som du är!

Agape

För dig som går i sexan och sjuan

Tisdagar kl. 16.30-18.30.  i Årstakyrkan.

Vi startar med gemensamt fika 16.30
Vi avslutar 18.30

Kostnad och anmälan

250 kr/termin för medlem i Svenska kyrkan, är du inte medlem kostar det 350 kr. Går du på Årsta 46 är AGAPE gratis! Bidrag till terminsavgiften finns att söka i församlingen. Du söker bidrag via beatrice.stockhaus@svenskakyrkan.se.

Anmäl dig här.

• Beatrice Stockhaus

Vaksala församling

Mer om Beatrice Stockhaus

Församlingspedagog, samordnare för barn- och familjeverksamheten. Kontaktperson Årsta 46. Årstakyrkan

Konfirmander på läger i Gamla Uppsala

Ungdomsgrupper och konfirmation

Platser för upptäckter och gemenskap.

Salabackekyrkan

Småkyrka där berättelsen lever.

Vaksala församling

Här finner du 700-årig historia och samtida sinnesro.