Foto: Johannes Frandsen

Öppen förskola i Ersbodakyrkan

OBS! Vi tar en paus i höst. På återseende! Tisdagar kl 9-11. Vi leker, skapar och sjunger tillsammans.

En förmiddag för barn och föräldrar eller annan viktig vuxen. Vi umgås, leker, är i gympahallen och har sångstund. Ingen anmälan. Drop in.

Vi bjuder på frukt och dryck. Önskar ni något annat så går det bra att ta med.

Ersbodakyrkans undervåning erbjuder stora fina lokaler och närvarande personal. Vi har tillgång till gymnastikhall, lekrum, snickeri för barnen och fikarum. Här finns förutom leksaker; mikrovågsugn, barnstolar, porslin för vuxna och barn, skötbord, babysitters och torkskåp för blöta kläder. Du har möjlighet att ta med barnvagnen in i hallen. På övervåningen finns vårt stora kyrkorum, där är stora och små välkomna att gå på upptäcktsfärd och tända ett ljus.

Hitta till Ersbodakyrkan

Ersbodakyrkan är en del av Umeå stadsförsamling

Trattgränd 1G
906 24 Umeå
Busshållplats Västra Ersboda centrum

Öppettider
Vardagar kl 10.00–12.00, tisdagar kl 9.00 - 15.00 och i samband med gudstjänster och andra arrangemang.

E-post  umea.stadsforsamling@svenskakyrkan.se

Koordinater
Latitud 63.85739
Longitud 20.31206
Klicka här för att se en karta>

Det händer i kyrkan

Vill du prata om Gud med andra, kanske på finska? Äta god mat och umgås? Sjunga i kör, även om du tycker att du inte kan? Eller vill ditt barn träffa kompisar och göra roliga saker?

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Kyrkguiden

Hitta till Svenska kyrkan med hjälp av appen Kyrkguiden, se vad som händer och planera in gudstjänster och annat som du inte vill missa. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Fira gudstjänst

Du är alltid välkommen att fira gudstjänst! Vi firar gudstjänst vissa dagar för att leva i Guds tjänst alla dagar. Bön och arbete behöver gå hand i hand för att tro och liv ska höra ihop.

Vad händer i kyrkan idag?

I kyrkan finns många möjligheter att hitta ett nytt sammanhang eller fortsätta med något du redan gillar.

Till kalendern