Tre personer sitter och pratar runt ett bord. En av dem sitter i rullstol.
Foto: Lina Eriksson

Med hela mig

Torsdagar jämna veckor kl 18.30-20 i Tegs kyrka. En samtalsgrupp om tro och liv för oss med fysiska funktionsnedsättningar/diagnoser. Vi delar gemenskap och samtalar om existentiella frågor, tro, liv och vardag, utifrån egna erfarenheter, bibeltexter och dikter. Ingen anmälan, kom när du vill och kan.

”Med hela mig” är en mötesplats för vuxna som lever med någon form av fysiskt funktionshinder/diagnos, exempelvis MS, ryggmärgsbråck, synskador, olika former av syndrom, skallskador och muskeldystrofi.

Får jag vara arg på Gud? Vad kan tron säga om att känna sig annorlunda? Vad gör ett funktionshinder med synen på mig själv, andra och Gud?

Träffarna

Vi fikar tillsammans under kvällen.

Vill du äta middag också är du välkommen till Klimatsmart middag kl 17.30.
Läs mer och hur du anmäler dig här >

• Öppen grupp utan anmälan. Välkommen när du kan och vill.
  • Tegs församlingsgård ligger på markplan.
  • Det finns gott om plats för dig som behöver ha med dig rullator, rullstol, annat hjälpmedel eller färdas i permobil.
  • Vi räknar med att personliga assistenter deltar vid vissa delar av programmet men även är beredda att sitta utanför lokalen en stund. Det finns kaffe och tidningar ute i foajén.
  • Meddela gärna eventuella allergier i förväg.

Jag har själv ett medfött funktionshinder och längtar efter ett sammanhang där jag kan släppa garden och vara den jag är

Maria Westerlund
Foto: Lina Eriksson

Maria Westerlund leder gruppen och:
• är diakon i Svenska kyrkan sedan 2003. Hon är socionom i grunden och arbetar i Tegs församling.
• har Klippel-Feil Syndrom, en ryggmärgsskada som innebär ett visst rörelsehinder och hjärntrötthet.
• är ideellt engagerad i Riksförbundet Sällsynta diagnoser, bland annat som suppleant i styrelsen.
• arbetar med ett rättighetsbaserat och normkritiskt förhållningssätt.

Tro, hopp och ilska får plats i ny samtalsgrupp

”Med hela mig” är en ny samtalsgrupp om tro och liv för den som lever med fysiska funktionshinder. Ledaren, diakon Maria Westerlund, är själv aktiv i riksföreningen Sällsynta diagnoser.