Foto: Illustration Jenny Nyberg

Sommarskoj 2024

Nabben, Norra och Åsunden

Anmälan är öppen från 29 april 06:00 till 5 maj 23:00. Anmälningsformuläret kommer att finnas längst ner på denna sidan när anmälningstiden startar.
OBS! Ingen anmälan på telefon!

Vill du kickstarta sommarlovet?

Då är sommarskoj något för dig. Under en vecka i juni kan du få möjlighet till lek, tävla, bada, sjunga, busa, pyssla och äventyra ihop med oss och andra barn. Varje dag kommer vi att ha en samling där vi berättar något från bibeln och vad det kan betyda för oss idag.

Det finns Sommarskoj Nabben, Sommarskoj Norra och Sommarskoj Åsunden. Se längre ner för information om dessa alternativen.

Sommarskoj är för dig som är född 2012, 2013 och 2014.

Det finns två veckor att välja mellan:

Måndag 17 juni-torsdag 20 juni.

Måndag 24 juni-torsdag 27 juni.

Mat

Lunch/matsäck och vattenflaska tar man med själv. Sommarskoj står för enkelt mellanmål.

Anmälan är öppen mellan 29 april 6:00 till 5 maj 23:00.
Gäller både Sommarskoj Nabben, Sommarskoj Norra och Sommarskoj Åsunden. Du kan bara anmäla dig till en av veckorna. Senast 22 maj får du besked om du kommit med.

Sommarskoj Nabben

Sommarskoj är mellan kl. 9:00-13:00 på EFS-gården Nabben. All verksamhet planeras att vara utomhus.

Hur tar jag mig dit?

Det kommer finnas möjlighet att åka buss till och från sommarskoj. Bussen går en tur genom Ulricehamn och stannar vid några hållplatser. Mer information kommer i samband med att ni fått er plats bekräftad.

Ledare

Christoffer Andersson, Benjamin Landgren, Nora Strålin, Ida Sigfridsson, Melvin Kjellén och Elin Svensson.

Christoffer Andersson, fritidsledare
Telefon 073-590 14 15
christoffer.andersson3@svenskakyrkan.se

Sommarskoj Norra

Sommarskoj är kl. 9:00-13:00. Alla aktiviteter är utomhus.

Vecka 25 är vi i Ekborgen i Blidsberg.
Vecka 26 är vi i Hössna prästgård.

Hur tar jag mig dit?

Det bästa är om du kan ta dig till platsen på egen hand. Om det inte är möjligt kan vi ordna skjuts i minibuss eller personalbil. Uppge i anmälan om du behöver skjuts eller om du tar dig dit på egen hand.

Ledare

Elaine Sigfridsson, Anna Linnarsson Persson, Moa Linnarsson, Elsa Hilding, Signe Hilding och Birgitta Häljestig.

Anna Linnarsson Persson, 076-496 55 13

Mer information om tider och hållplatser kommer i samband med er bekräftelse på er plats.

Sommarskoj Åsunden

Sommarskoj är kl. 10:00-14:00. Alla aktiviteter är utomhus.

Vecka 25 är vi i Sjöparken i Vegby. Eftermiddagen vid badplatsen i Vegby.
Vecka 26 är vi vid Rånnavägssjön i Gällstad.

Hur tar jag mig dit?

Det bästa är om du kan ta dig till platsen på egen hand. Om det inte är möjligt kan vi ordna med skjuts i minibuss. Uppge det i anmälan i så fall.

Mat

Fika, lunch och vattenflaska medtages av barnen själva. Grillmöjligheter finns varje dag.

Ledare

Siv Jonstoij, Anna Hultin, Magdalena Sjöstrand, Ellen Bohlin, Ville Lind och Pernilla Wetterstrand.

OBS! Tidigare år har det uppstått problem med att en del barn vill stanna kvar vid badplatsen efter vi slutat kl.14.00.Inga sommarskojsbarn får stanna kvar, om det inte kommer någon vårdnadshavare eller annan vuxen till platsen.
I anmälan finns det en ruta om detta som ni behöver kryssa i.

Mer information kommer att skickas ut i samband med bekräftelse på om du kommit med eller inte. Besked om plats sker senast 22 maj.

Pernilla Wetterstrand, församlingspedagog
Telefon 0321-17 176