Foto: Anette Andersson

Ridkonfa

Konfirmander med hästar!

Hästar, livet och bibeln
Konfirmation handlar om tro, hopp och kärlek. Är du en hästmänniska så vet du att hästen kan bära dig genom olika händelser. Hästen kan bära dig liksom tron också kan bära dig genom livets olika skeden. Konfirmandgruppen med hästar har ett samarbete med Ulricehamnsbygdens ridklubb. Tillsammans med deras hästar utformar vi konfirmandundervisningen där. Det kan bli studieresor och några inspirerande besök under året.

Konfirmandlägrena har varit på hästgårdar med Islandshästar och då har det bland annat blivit turridning.

Gruppen ses varje tisdag direkt efter skolan till kl. 17:30 på ridklubben. Under året träffas vi också på några gudstjänster.

Konfirmandundervisningen är kostnadsfri men hantering av hästar kostar 3000 kronor per person. (1500 kronor/termin) Då ingår ridning, studiebesök och läger. Under konfirmationstiden har vi två lägertillfällen.

Konfirmationen är lördag 1 juni 2024 i Ulricehamns kyrka.

Anette Andersson, församlingspedagog. Therese Karlsson, diakon.

Frågor?
Kontakta Anette Andersson, 0705-312487