Foto: Susanne Engman

Nya riktlinjer

Dessa förändringar sker från och med 18 november

Smittspridningen blir allt mer akut och det gäller nu att alla tar sitt ansvar. För Ulricehamns pastorat innebär detta att vi pausar i princip all ordinarie verksamhet från och med 18 november.

• Pastoratets expedition, kyrkogårdsförvaltningens expedition och diakonimottagningen är stängda för besök men finns som vanligt på telefon. Ring växeln, 0321-283 00, måndag-fredag kl. 10:00-13:00
  • Det firas gudstjänster varje söndag som man kan anmäla sig till och det är max åtta deltagare som gäller. I Ulricehamns kyrka livesänds gudstjänsten på pastoratets Facebookkonto varje söndag kl. 11. Det kommer också att finnas en gudstjänst att se inspelad här på hemsidan om man inte kan ta sig till kyrkan eller om det är fullt.

Behöver du någon att prata med så finns präster och diakoner tillgängliga för enskilda samtal. Du hittar kontaktuppgifter här

Svenska kyrkans samtalsmottagning i Ulricehamnsbygden finns också för enskilda samtal. Du hittar information och kontaktuppgifter här