Foto: Christer Andersson

Häng med till Taizé

29 juni - 7 juli 2024

PLATSEN MAN GÄRNA ÅTERVÄNDER TILL!
Det är den känslan som uppstår när man varit i Taizé. Man vill tillbaka!

Lördagen  29 juli åker vi än en gång ner till Taizé, i södra Frankrike. Platsen som har fått betyda så mycket för så många ungdomar.
Tänk vad underbart att under en veckas tid få vara tillsammans med tusentals andra ungdomar från olika länder och sjunga, prata om tron, umgås och gå på de olika bönerna.
Detta, plus mycket, mycket mer, är vad som händer, om du följer med till Taizé. Det du får med dig hem är minnen för livet, nya tankar om tron, vänner från andra länder och längtan att komma tillbaka.

LITE PRAKTISKT OM RESAN

Resan vänder sig till ungdomar och unga vuxna. Vi åker klockan 16:00 den 29 juni från marknadsplatsen i Ulricehamn. Vi kommer att anlända till taizé någon gång runt middagstid på söndagen 30 juni.

Hemresan startar efter ljusmässan på lördagskvällen (den 6 juli) och vi är hemma söndagskvällen den 7 juli. Vi reser med Hallgrens buss.

VAD KOSTAR DET:

Pris: 5995 kr. Är du medlem i Svenska kyrkan, Ulricehamns pastorat, får du din resa subventionerad och betalar endast 2 500 kr.

Foto: Christer Andersson

Det går inte att söka lägerbidrag till detta läger då detta redan är avdraget i summan.
Medlem i Svenska kyrkan, men från annat pastorat?
Du betalar fullpris, men kan kolla med din hemförsamling om du kan få lägerbidrag.
Vad ingår i priset?
I summan ingår resa, boende och mat i Taizé och en enkel matpåse till början av hemresan. Det som tillkommer är färdkost längst resan ner och hem plus fickpengar.

Medlem i Svenska kyrkan, men från annat pastorat?
Vad ingår i priset?

Du som är född 2008 eller tidigare är välkommen att följa med på resan. I mån av plats får du som fyllt 15 år innan resan (innan 29/6 2024) åka med.

ANMÄLAN OCH BETALNING
Sista anmälningsdagen är 1 februari 2024. Om du är intresserad av att följa med så kontakta Christoffer Andersson trots att anmälningstiden gått ut. Du hittar kontaktuppgifter längre ner på sidan. Begränsat antal platser.

Efter anmälan får du ett bekräftelsemejl med inbetalningsuppgifter där du swishar den första betalningen på 1000 kronor inom 14 dagar.

Resterande summa faktureras i maj 2024.

AVBOKNINGSREGLER
Vid avbokning återbetalas ej inbetalt belopp. Vid sjukdom återbetalas 75% av inbetalt belopp vid uppvisande av sjukintyg. Om inte resan kan genomföras p.g.a.  oförutsedda händelser kommer full återbetalning ske.

LEDARE
Vi som ansvara för resan och som kommer att åka med är:

Anette Andersson, 0321-17 157
anette.andersson2@svenskakyrkan.se

Ann-Catrin Johansson, 0321-17 159
ann-catrin.johansson@svenskakyrkan.se

Christoffer Andersson, 0321-17 158
christoffer.andersson@svenskakyrkan.se

Hör gärna av dig till oss om du har frågor.

Boka redan nu in vår informationsträff
Vår första träff är ”A taste of Taizé”, inte bara en infoträff, tisdagen den 23 januari kl. 18:00-20:00 i församlingsgården (stora salen) Ulricehamn.
Klockan 18:00 Mat med touch av Taizé. Bilder från tidigare år och lite information.
Klockan 19:00 Taizéandakt

Kika gärna in på Instagram @taize eller www.taize.se