Foto: Tommy Hvitfeldt

Sommar i Uddevalla

Besök en kyrka eller gå en promenad på kyrkogården i sommar. Dela gemenskap eller njut av stillheten – och upplev vårt gemensamma kulturarv i form av arkitektur och spännande historiska miljöer.

Café Strömmen

Café Strömmen är Uddevalla församlings café, centralt beläget vid Hasselbacken, ett stenkast från torget. Här kan du fika, äta lunch eller köpa glass. Om vädret är bra kan du sitta i solen på vår uteservering.

Christierninska begravningsplatsen

Christierninska kyrkogården är en privat begravningsplats tillkommen 1832. Då hade kammarjunkaren Michael af Christiernin fått sin ansökan beviljad av Kungl. Maj:t att anlägga en familjegrav på sin egendom Christinedal.

Gudstjänst

Hämta kraft från gemenskap med varandra och med Det heliga. Uddevalla pastorats församlingar har olika gudstjänstprofiler som ger en rik mångfald.

Vem vilar här?

Upptäck spännande människoöden och känn historiens vingslag! Gå en vandring på Norra kyrkogården och läs om några av dem som fått sin sista vila här.